fredag 7 september 2012

Markisen ramlade ner

Har väl haft på känn att det varit dags att byta ut markisen på huset här hemma men nu blev det mer aktuellt än någonsin. Den gamla ramlade nämligen ner med buller och brak när det stormade senast. Jag har hela tiden skjutit på byten och tänkt att den klarar ett tag till men nu gav markisen alltså upp och delar av den ramlade ner.

Så nu är jag på jakt efter en ny markis. Eftersom det är höst och allt så har jag ingen större brådska men jag har lovat mig själv att jag ska ha införskaffat och monterat upp en ny markis innan nästa sommar är här. Hur gör man då för att montera upp en markis på egen hand? Som tur är så finns det många bra sidor på nätet om detta så det ska inte var några problem att sätt upp en markis själv. I värsta fall får man väl ta hjälp av en fackman men det känns roligare att sätta upp markisen på egen hand.



Hur som helst först gäller det att hitta en passande markis. Det finns så många olika att välja mellan. Dessutom går de att få i alla möjliga färger och mönster på tygerna. Ska man köpa markis i butik eller på nätet? Vad jag har förstått så är det billigare att köpa markiser på nätet jämfört med i vanlig butik. Eftersom jag inte har någon brådska så kan jag lika väl spara pengar genom att beställa en måttsydd markis online.

Funderar på att ta en klassikt blå och vitrandig markis men det är inte helt bestämt än om det blir det eller något annat intressant tyg till markisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar