söndag 22 januari 2012

Snö i Skåne

Då fick vi äntligen snö i Skåne som ligger kvar mer än några minuter. Kul för barnen. Idag har gjort en snögubbe i trädgården som dock börjar luta väsentligt nu framåt kvällen. Får se om han står kvar imorgon eller om han ligger ner eller till och med har smällt vid det laget. Barnen har i alla fall haft kul med snön. Tar bara en faslig tid att klä på två små när man ska ut i vinterkylan. Men det är det värt när man ser hur kul de har sen. Får se hur länge snön stannar. Skulle bli kallare de närmsta dagarna om jag förstått rätt så då ligger den väll ett tag i alla fall.Behöver kanske inte komma mer så att det blir jobbigt med snön istället. Som det är nu räcker bra åt barnen. Förutom att bygga snögubbe så har jag lärt dem att kasta snöbollar på pappa :) De får gå riktigt nära och kasta för att träffa. Minstingen hittade en leksaks gräsklippare på lekplatsen som hon försökte putta på i snön. Det gick inte så bra kan jag avslöja. Kramsnön fastnade i hjulen och det var stopp direkt. Har haft en trevlig helg med barnen. Alltid lika kul att umgås med dem. De är helt underbara. Imorgon blir det dagis för dem och jobb för pappa. Kanske inte ska använda mitt körkort till att köra till jobb imorgon utan det kanske är bättre om jag reser kollektivt nu när det är halt ute. Trafiken kan ju vara ganska intensiv trots att det är halt ute. En del kör ju som om de hade markiser framför ögonen och inte ser något av trafiken. Nej nu börjar jag mest svamla så det är nog bästa att avsluta för idag. Godnatt och på återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar